Meble do biura, meble gabinetowe, meble pracownicze, meble konferencyjne


Współczesne organizacje bardzo często borykają się z problemem prawidłowego rozłożenia wydatków. Głównym celem każdego przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysków, a więc pracodawca musi wydać jak najmniej a zarobić jak najwięcej. W tym miejscu rodzi się pytanie: na którym elemencie pracy najkorzystniej jest zaoszczędzić zachowując przy tym wysoką efektywność załogi? Bardzo często tym elementem jest aranżacja przestrzeni, w której odbywa się proces pracy. Niekomfortowe biurka, przestarzały sprzęt, brak odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach to tylko niektóre składniki obniżające produktywność. Współczesne podejście psychologii pracy zauważa korelacje pomiędzy warunkami w pracy a skutecznością wykonywanych przez załogę obowiązków. Nawet najlepsi fachowcy z danej dziedziny, nieustannie podnoszący swoje kwalifikacje i kompetencje, korzystnie motywowani przez przełożonych nie będą w stanie pracować na pełnych obrotach jeśli nie zapewni się im dobrych warunków pracy. W pracy biurowej podobnie jak w pracy produkcyjnej jest to element niezwykle istotny. Nawet meble do biura mogą być przyczyną niższej efektywności pracownika, gdy są mało funkcjonalne lub nie wystarczające do zgromadzenia dużej ilości akt, dokumentów etc. Czynnikami zaburzającymi proces pracy mogą być również na pozór mało istotne czynniki takie jak: zbyt intensywny kolor ścian, nadmierny hałas, zbyt ciasne pomieszczenia. Inaczej będzie pracowała recepcjonistka w dużej korporacji, gdy jej miejsce pracy będzie tworzyć komfortowa lada recepcyjna, a inaczej, gdy będzie obsługiwać klientów przy prehistorycznym stole. Oczywiście prawdą jest, że największy kapitał w każdym przedsiębiorstwie stanowią jego pracownicy, jednak należy pamiętać, że bez odpowiedniego wyposażenia miejsca pracy materiał ludzki może ulec zmęczeniu, które z kolei powoduje liczne błędy obniżające znacznie wartość wykonywanej pracy. Innym poważnym problemem wynikającym z niekomfortowych warunków pracy jest wyższe ryzyko choroby. Każda absencja to dodatkowy problem dla organizacji wiążący się także ze stratami finansowymi. W związku z tym należy się zastanowić czy nie korzystniej jest zainwestować trochę więcej pieniędzy w zapewnienie komfortowych warunków pracy, by potem nie liczyć strat wynikających z braku odpowiedniego wyposażenia. Do tego wniosku coraz częściej dochodzą na szczęście współczesne organizacje. Dzisiejsze banki, biura kredytowe czy gabinety lekarskie otwierając swoje nowe oddziały nie bez powodu stawiają na estetyczne i funkcjonalne pomieszczenia.

  • Dodano: 13 lat 11 miesięcy temu
  • Wyświetleń: 6744
  • Kliknięć: 1758
  •  26.07
  • 288
  • 1.00

  •  Tagi: 

  • meble do biura
  • meble biurowe
  • szafy biurowe
  • biurka
  • meble gabinetowe
  • biurowe meble
  • biurka komputerowe